2007年4月1日星期日

Superstar



上星期去睇 Ghost Rider,出乎意料,居然在戲入面聽到這首歌...Carpenters 的 Superstar。

媽同姨都鍾意聽 Oldies,受到她們影響,我也自小開始經常聽英文舊歌。第一首可以感動到我的大概就是這首 Superstar。Karen 帶點憂鬱的聲線美得沒話說,旋律也讓人聽得舒服。另外一個原因當然是因為她...那時候我最喜歡的人...唱了 Carpenters 的 Top of the World......

那時候甚至想,如果有一個女孩子會為我唱這首歌,我一定會愛上她。結果當然從來沒發生過。回想起來,也不太可能吧。只是現在聽到這首歌的時候,都不由自主地想起她......

Artist(Band): Carpenters
Song: Superstar
Album: Carpenters
Release: 1971-5-1

Long ago and oh so far away
I fell in love with you before the second show

Your guitar, it sounds so sweet and clear
But you're not really here
It's just the radio

(*) Don't you remember you told me you loved me baby
You said you'd be coming back this way again baby
Baby, baby, baby, baby, oh, baby
I love you I really do

Loneliness is a such a sad affair
And I can hardly wait to be with you again

What to say to make you come again
Come back to me again
And play your sad guitar

Repeat (*) twice

沒有留言: